|
Szczegóły oferty
|
|
|
|
|
|
TAJLANDIA  > > PATTAYA 
|
TAJLANDIA - PATTAYA - HOTEL ROYAL CLIF BEACH*****
|
Cena oferty zawiera :
1) Zakwaterowanie. 2) Transport. 3) Wyżywienie: 7/14 śniadań lub 7/14 śniadań i 7/14 kolacji. 4) Pakiet ubezpieczeniowy. 5) Opiekę polskojęzycznego pilota-rezydenta. Uwaga! Rezydent będzie miał pod opieką turystów zamieszkałych w kilku hotelach.
Uwagi : Cena nie obejmuje: 1) Opłat lotniskowych - 680 zł przy zakupie imprezy. 2) Opłaty wylotowej z Bangkoku płatnej na miejscu (ok. 12 USD). 3) Kosztu wizy w wysokości ok. 25 USD płatnej na lotnisku w Bangkoku (potrzebna jest 1 fotografia). 4) Napojów do kolacji.
|
|
|
Treść oferty : Pattaya. Położenie: w południowej części Pattayi; hotel wchodzący w skład luksusowego kompleksu wypoczynkowego składającego się z czterech niezależnych hoteli po-łożonych pośród tropikalnego parku o po-wierzchni 64 akrów, przy plaży hotelowej, 2 km od centrum miasta, od lat zaliczany do najlepszych hoteli w tej części Azji;
do dyspozycji gości: 10 restauracji (także w innych hotelach kompleksu, bary, prywatna plaża, salon piękności, usługi pralnicze, sklepy, salon masażu, tradycyjny masaż tajski (baan plai), masaż z aromaterapią, zabiegi zioło-lecznicze i upiększające; wypożyczalnia samochodów;
sport i rozrywka: 4 baseny, basen dla dzieci, 6 kortów tenisowych, si-łownia, minigolf, sauna, 2 korty do squasha, doskonale wyposażone centrum fitness, możliwość uprawiania sportów wodnych: windsurfing, narty wodne, żeglarstwo; w Pattayi ? szkoła płetwonurków; w pobliżu: pole golfowe ? dla amatorów (3 dołki) oraz profesjonalistów (18-27 dołków);
zakwaterowanie: pokoje 2-os. kategorii ?miniapartament Sea View? z wydzieloną częścią wypoczynkową, z widokiem na morze, łazienka, klimatyzacja, TV, telefon, minibar, balkon;
wyżywienie: śniadania (możliwość wykupienia kolacji).
|
|
Informacje uzupełniające i państwach :
TAJLANDIA
Opis Tajlandia leży w Azji Południowo-Wschodniej, na wybrzeżu Morza Andamańskiego i Zatoki Tajlandzkiej, na południowy wschód od Birmy.
Klimat Klimat Tajlandii, typowy dla tropików, charakteryzuje wysoka wilgotność i jeszcze wyższe temperatury. Taka kombinacja sprzyja ogromnemu bogactwu flory: mieszane lasy liściaste i suche lasy porośnięte drzewami z rodziny Dipterocarpaceae w górskich rejonach na północy i na nieurodzajnym północnym wschodzie, okresowo zielone lasy liściaste i wiecznie zielone lasy górskie na wyżej położonych terenach Tajlandii kontynentalnej, wilgotne tropikalne lasy deszczowe na parnym południu, równiny na mokrych terenach w centrum, nadmorskie bagna namorzynowe oraz jedne z najpiękniejszych na świecie raf koralowych, ciągnących się wzdłuż wschodniego wybrzeża.
Architektura i sztuka Za wyjątkiem nielicznych rzeźb i budowli inspirowanych sztuką hinduizmu, zdecydowana większość zabytków tajskiej kultury powstała na gruncie Terawady i choć w Tajlandii działa kilka znakomitych muzeów, ewolucję jej sztuki można w pełni zrozumieć, zwiedzając tutejsze świątynie. Tajscy architekci i rzeźbiarze postrzegali tworzenie jako zdobywanie zasług i przedstawianie niezmiennych prawd (a nie jako akt ekspresji artystycznej) i dlatego historię sztuki Tajlandii zapisywali nie indywidualni artyści, lecz szkoły. W latach 20. XX w. historycy sztuki i naukowcy akademiccy przystąpili do opracowywania systemu klasyfikacji sztuki i architektury tajskiej w oparciu o okresy historyczne. Poniższy krótki przegląd rozpoczyna się od VI w., kiedy do Tajlandii dotarł buddyzm. Dvaravati (VI-XI w.) Państwo Dvaravati - obejmujące swym zasięgiem Nakhon Pathom, U Thong i Lop Buri w dorzeczu Menamu oraz mniejszą północną enklawę Haripunjaya (dzisiejsze Lamphun) - zamieszkiwali buddyści odłamu Terawada, pozostający pod silnymi wpływami kultury Indii. Zachował się tylko jeden i to dość późny przykład budowli z tamtej epoki: laterytowa czedi w kształcie piramidy w kompleksie Wat Kukut w Lamphun, podzielona na pięć poziomów z niszami na stiukowe posągi Buddy w każdym rzędzie. Z czasów Dvaravati zachowały się przedmioty codziennego użytku, zaś w muzeach narodowych w Nakhon Pathom i Lamphun zgromadzono pokaźne kolekcje wizerunków Buddy. Ze względu na kiepskiej jakości wapień, rzeźbiarze wykonywali figury dość masywne, okryte imitowaną prostą draperią, zawieszoną luźno na uniesionych nadgarstkach i spadającą do kostek (podobnie wyglądają odlewy z brązu). Wiele posągów niestety pękło i potraciło głowy lub kończyny. Ocalałe twarze mają bodaj najbardziej naturalistycznie oddane rysy w całej historii sztuki tajskiej, z charakterystycznymi grubymi wargami, spłaszczonymi nosami i szerokimi kośćmi policzkowymi. W Nakhon Pathom, dokąd już przed I w. przybywali buddyjscy misjonarze z Indii, odkryto liczne dharmaczakra, pochodzące z okresu, kiedy nie można było jeszcze przedstawiać bezpośrednio samego Buddy. Są to rzeźbione kamienne koła symbolizujące cykle życia i reinkarnacji, przy czym tym z epoki Dvaravati często towarzyszy niewielka figurka jelenia, co jest nawiązaniem do pierwszego kazania Buddy w Jelenim Parku. Srivijaya (VIII-XIII w.) Kiedy za czasów Dvaravati na równinach centralnych i, do pewnego stopnia, w rejonach położonych dalej na północ wyznawano Terawadę, południowa Tajlandia znalazła się w strefie wpływów państwa Srivijaya i Mahajany. Najważniejsza różnica między tymi dwoma odłamami buddyzmu polega na tym, iż według wyznawców Mahajany ci, którzy osiągnęli oświecenie, powinni opóźniać swe przejście w stan nirwany, by pomóc na tej drodze innym. Istoty te, czczone za życia i po śmierci jako święci, to bodhisattwowie, a ich posągi są najbardziej typowym przykładem sztuki Srivijaya. Najpiękniejsze figury bodhisattwów, odlane z brązu, są tak zgrabne i kunsztownie wykonane, że zalicza się je do najwspanialszych osiągnięć rzeźbiarstwa w Tajlandii. Zazwyczaj przedstawiano je w pozie tribunga - z wysuniętym prawym biodrem i ugiętym lewym kolanem, często wspaniale zdobione (czasem nawet prawdziwymi klejnotami). Zdecydowanie najpopularniejszym bodhisattwą był Awalokiteśwara, czczony jako wcielenie współczucia. Zazwyczaj ma on co najmniej cztery ramiona i zwierzęcą skórę przerzuconą przez lewe ramię bądź związaną w pasie, a tors pokryty maleńkimi wizerunkami Buddy. Najpiękniejszy posąg Awalokiteśwary (znaleziony w miejscowości Chaiya) można obejrzeć w Muzeum Narodowym w Bangkoku, gdzie zgromadzono zresztą większość innych rzeźb ze Srivijayi. Najbardziej typowym przykładem architektury tamtych czasów, który przetrwał w nienaruszonym stanie do dziś, jest czedi w stylu jawajskim w Wat Phra Boromathat we wspomnianej już miejscowości Chaiya. Budowla jest odrestaurowana, ale dzięki bogatej ornamentyce schodkowej i miniaturowym stupom w narożnikach, wyraźnie różni się od współczesnych jej obiektów z okresu Dvaravati
|
|
|
|
|
|